woensdag 9 januari 2013

dag 74


er lag een blauw boodschappenbriefje op straat
ik raapte het op, nam het mee en
vroeg me af wie de mens achter het briefje is?

ik liet mijn gedachten de vrije loop
hier dus mijn fantasietje


een vrouw van een jaar of 23
een student misschien nog
ze woont net op zichzelf in haar eigen 2kamer-appartement
en wil haar leven na al dat studeren een nieuwe boost geven

in de drukte van de verhuizing is ze haar pincode kwijtgeraakt
dat is best lastig voor een jonge meid in deze klustijd
want hoe moet ze nu haar betalingen doen?

omdat haar moeder weigert om nog langer
voor haar dochter de strijkwas te doen
en ze het tijd voor haar vindt
dat ze nu echt eens op eigen benen gaat staan
besluit ze ook op zoek te gaan naar een strijkijzer

ze wil er in de avonduren wel graag koket bij lopen
ook al zit ze met haar hoofd de laatste weken
meer in de verflucht dan in de poederdoos

ze houdt er van om een gokje te wagen in haar leven
met het kraslot hoopt ze haar chronische geldtekort
de baas te blijven

die bril, ja dat is een verhaal apart
dat voert nu te ver
vertel ik je een ander keertje

maar omdat de huiseigenaar de laatste jaren
meer belang hecht aan geld ontvangen dan uitgeven
en het toch wel erg onhandig voor haar is
om nooit haar handen vrij te hebben tijdens het douchen
moet er ook een douchestang gekocht worden

en als alles dan gekocht is
en de verbouwingsklus door haar handige nieuwe vriendje geklaard
wil ze er in een door haar eigenhandig gestreken sexy blousje
toch graag een lekker exclusief wijntje op drinken

natuurlijk wel in de verwachting dat het kraslot straks
nog wat extra inkomen in het laatje brengt
hopelijk werkt haar pincode dan weer tegen die tijd
wie dan leeft die dan zorgt


wil je meer weten over boodschappenbriefjes
ga dan eens lekker rondkijken op deze site


op 14 januari 2013 deed ik mee aan een gastblog boodschappenbriefjes. 
Nu de psychologie beschreven vanuit het standpunt van het meisje:  

2 opmerkingen:

laura zei

ik heb zelfs een apart art journaling boekje voor gevonden boodschappen briefjes ;-)

Jacinta Kogelman zei

leuk idee Laura!